LOADING CLOSE

Is gratis verspreiden zinvol?

Is gratis verspreiden zinvol?

Is gratis verspreiden zinvol?

“Geweldig! Ik heb een website gevonden waarop je helemaal gratis je persbericht kunt verspreiden. Dat kost me lekker niets!”

Tja, dat klinkt aantrekkelijk. Maar is het ook zo aantrekkelijk? Wij van I-Press Nederland denken van niet. Natuurlijk mag u helemaal zelf uw keuze maken. Hieronder vertellen wij u waarom het gratis verspreiden in onze ogen nagenoeg kansloos is.

gratis persbericht verspreiden

Het voordeel van gratis verspreiden

Logischerwijs is het grootste voordeel van deze manier van verspreiden dat het gratis is. Ja, u bespaart inderdaad een hele hoop geld. Of toch niet? U hebt een persbericht laten schrijven met een bepaald doel. U hebt waarschijnlijk als ondernemer een nieuw product of een aantrekkelijke dienst gelanceerd, die u onder de aandacht wilt brengen. Waarschijnlijk hebben de voorbereidingen hiervan al het nodige gekost.

Op het moment dat u het persbericht niet op de juiste manier verspreidt, zijn al deze kosten en energie waarschijnlijk voor niets geweest. Het verspreiden van een persbericht is een essentieel deel van het hele proces. Te vaak zien we dat de verspreiding van een persbericht onder aan het prioriteitenlijstje staat. Dat is jammer, want is bepalend voor het uiteindelijke succes van uw product of dienst.

Het nadeel van gratis verspreiden

Deze manier van verspreiden bevat nogal wat nadelen. Het grootste nadeel is dat uw persbericht na een gratis plaatsing nauwelijks vindbaar is. Het gevolg is dat u naar aanleiding van uw persbericht nauwelijks wordt benaderd. Het persbericht is onvindbaar, uw bedrijf dus ook. Wij vertellen u hoe dat in zijn werk gaat.

Een website waar u gratis een persbericht kunt plaatsen, heeft doorgaans een lage page rank. Dat wil eigenlijk zeggen dat de zoekmachines – waaronder Google – deze site niet goed waardeert. Het gevolg is dat deze zogenaamd interessante website slecht scoort in de zoekresultaten. Uiteindelijk hebt u er dus niets aan. Niemand komt uw persbericht in Google tegen.

In het kort nog even de grootste nadelen van gratis plaatsing van uw persbericht:

  • Veel werk voor niets; het effect van uw persbericht is minimaal
  • Voorbereidingskosten zijn onnodig gemaakt
  • Op uw persbericht wordt nauwelijks gereageerd omdat deze laag in de zoekresultaten terecht komt.

 

Neem eens contact op met I-Press Nederland. Voor slechts 170 euro krijgt uw persbericht de verspreiding die het verdient. Wat krijgt u exact voor dat bedrag:

Geef een reactie