LOADING CLOSE

SEO schrijven

SEO-schrijven persbericht

Er wordt veel verteld over zoekmachinevriendelijk schrijven, ook wel SEO-schrijven genoemd. Waar gaat die discussie eigenlijk over? Over het algemeen weten de meesten wel wat het inhoudt. Zeker als je een tekstschrijver bent, behoor je dit te weten. Kan het ook handig zijn voor een persbericht? Het lijkt misschien van niet. SEO-schrijven van een persbericht is zeker noodzakelijk.

 

seo schrijven

SEO-schrijven – is het zo belangrijk?

Alles draait om vindbaarheid. Voor een persbericht is het van belang dat het later goed vindbaar is in de zoekmachines. Een tekstschrijver zorgt naast de inhoudelijke kwaliteit ook voor de zoekmachinevriendelijke aspecten van een persbericht. Het is een vorm van pleasen van de zoekmachines. Dit pleasen moet dan uitmonden in een hogere positie van je persbericht of website in bijvoorbeeld de zoekmachine van Google.

Stel voor: reeds enkele maanden geleden is uw persbericht verspreid. U verwacht er eigenlijk niets meer van. U hebt al wat reacties ontvangen, de respons was goed te noemen. Toch zijn er altijd ondernemers die vroeg of laat in Google gaan zoeken op het door u gebruikte zoekwoord. Als uw persbericht vindbaar is op het juiste zoekwoord, kan uw persbericht zelfs tot in lengte van jaren nog opdrachten opleveren.

 

SEO-schrijven – kan ik het zelf?

Deels is dat mogelijk. Op diverse sites kunt u van alles terugvinden over de manier waarop een tekst zoekmachinevriendelijk geschreven dient te worden. Dus geheimen hebben we niet. Toch willen wij u adviseren een persbericht te laten schrijven en/of checken door een expert. Het belang van een persbericht is dusdanig, dat het nemen van risico’s geen verstandige optie is. Hebt u een SEO-vriendelijk persbericht nodig? Laat het ons weten. Met al onze ervaring zien wij ook in uw tekst een uitdaging. Reageer meteen en vrijblijvend kijken we naar hetgeen u te melden heeft.

 

SEO-schrijven – hoe werkt het?

Bij het SEO-schrijven zorg je ervoor dat je favoriete zoekwoorden op een strategische plaats in de tekst terugkomen. Google vindt het prettig om te constateren dat een tekst daadwerkelijk wat seo persbericht schrijventoevoegt aan alles wat op internet te vinden is. Dat is een vereiste. Je tekst, en dus zeker je persbericht, moet wel een boodschap hebben. Google moet ook zien dat de rest van je website gaat over dezelfde materie. Genoeg dingen om rekening mee te houden dus.

Bij het schrijven van SEO-vriendelijke persberichten is het noodzakelijk vooraf de juiste zoekwoorden te bepalen. Welke zoekwoorden – ook wel gewoon trefwoorden genaamd – zijn belangrijk voor mijn onderneming? Op welke zoekwoorden zou mijn bedrijf op internet gevonden moeten worden? Denk daar eens goed over na. Ik ga u een voorbeeld geven.

Kijkend naar mezelf als tekstschrijver zou ik ervoor kunnen kiezen om ‘tekstschrijver’ als het meest belangrijke zoekwoord te nemen. Het dekt tenslotte volledig de lading. Want als mensen via internet een tekstschrijver zoeken, zouden ze in theorie bij mij uit kunnen komen. Dat is allemaal waar. Maar wat is reëel? In Nederland lopen honderden tekstschrijvers rond die bijna allemaal een website hebben. Tja, moet ik dan de illusie hebben boven aan in Google te komen?

Ja en nee. Op het woord tekstschrijver wordt dat lastig. Maar als ik me concentreer op de zoekwoorden tekstschrijver Tilburg of persbericht schrijven zou het misschien wel kunnen lukken. Kortom, er valt genoeg te leren als het gaat over zoekmachinevriendelijk schrijven van persberichten of andere teksten.

 

Bent u benieuwd naar een persbericht dat op een SEO-vriendelijke wijze is geschreven? Kijk dan eens op Persbericht voorbeeld.