LOADING CLOSE

Tussenkopje persbericht

Tussenkopje persbericht

Wat moet je nu toch vermelden in een tussenkopje van een persbericht? En is een tussenkopje bij het schrijven van een persbericht wel zo belangrijk dan? Het zijn enkele simpele vragen, waarvan het antwoord toch van groot belang is. Het belang van een tussenkopje – dat overigens niet bij alle persberichten even goed is in te passen – wordt soms nog onderschat.

 

tussenkopje persberichtMeerwaarde tussenkopje persbericht

Een tussenkopje kan een absolute meerwaarde hebben voor een persbericht. Maar een tussenkopje is niet altijd noodzakelijk. Ikzelf heb in de loop der jaren ervaren dat het plaatsen van een tussenkopje in veel gevallen wel degelijk zin heeft. Met name in persberichten die noodzakelijkerwijs – ik ben er tenslotte geen voorstander van – veel tekst bevatten, kan een tussenkopje wonderen doen.

Alles draait om ten eerste het verkrijgen van de aandacht van de lezer. Daarna moet men proberen de aandacht vast te houden. Op het moment dat een persbericht veel tekst bevat, loopt men het risico dat de lezer afhaakt. We kennen enkele manieren om de aandacht vast te houden. Dat kan onder meer door het plaatsen van een tussenkopje.

 

Tussenkopje persbericht – welke vorm?

Als je een tussenkopje daadwerkelijk de hierboven genoemde functie wilt meegeven, dan is het een zeer goed idee een tussenkopje te plaatsen in de vorm van een quote. Een quote werkt verfrissend. De lezer is benieuwd naar wat de ‘spreker’ te vertellen heeft en de tekst staat tussen aanhalings- en sluittekens. Dat valt op. Een voorbeeld:

“En toch laten we wanbetalers er veel te gemakkelijk mee weg komen. Er is berekend dat sommige schuldeisers jaarlijks twee weken voor niets werken, omdat ze verzuimen wanbetalers aan te pakken”, aldus de heer Jansen van incassobureau Jansen & Jansen.

Het kan haast niet anders dat de aandacht van de lezer weer even optimaal is. Je bent toch benieuwd wat er staat en gaat verder met lezen. Er zijn overigens meerdere vormen van een tussenkopje. Centraal staat in ieder geval altijd: hoe houd ik de aandacht van mijn lezer vast.

 

Wilt u meer weten over hoe u een goed persbericht moet schrijven? Of zou u graag wat meer weten over de opbouw van een persbericht? Kijk dan op deze website op de betreffende pagina’s.