LOADING CLOSE

Waar komt mijn persbericht terecht?

Waar komt mijn persbericht terecht?

Met de verspreiding van het persbericht is er een eind gekomen aan een proces van meerdere weken of maanden. Spannend dus! Met een goed persbericht is het mogelijk behoorlijk wat publiciteit te genereren. Meer websitebezoekers, en wellicht haal je daardoor wat meer opdrachten binnen. Dat zou mooi zijn. Maar plots vraagt u zich af: “Waar komt mijn persbericht terecht?”

 

waar komt mijn persbericht terechtHet is een vraag die we vaker gesteld krijgen. Waar komt mijn persbericht terecht? Enerzijds kunnen we er wel degelijk een antwoord op geven, anderzijds ook weer niet. Toch proberen we het u uit te leggen.

Bij het verspreiden van een persbericht wordt heel gericht gekeken naar de doelgroep. Hoe kunnen we branchegericht verspreiden? Welke journalisten zijn werkzaam in die branche? En hoe kunnen we het persbericht bij hun in de mailbox krijgen? We proberen op deze vragen een antwoord te geven. Twee zaken hierin zijn belangrijk:

  • Het toesturen van het persbericht aan journalisten is voor I-Press Nederland geen enkel probleem.
  • Uw persbericht is nimmer verzekerd van plaatsing door de journalist.

 

Toesturen van persbericht aan journalist

Wij van I-Press Nederland beschikken over alle mailadressen van elke journalist in Nederland. En zo niet, dan hebben we nog steeds de beschikking over de mailadressen van de betreffende afdeling waar zij werken. In die zin kan er wat betreft het toesturen van het persbericht niets fout gaan. Waar we ‘slechts’ voor moeten zorgen, is dat het schrijven van een persbericht correct plaatsvindt en dat het persbericht aangeleverd wordt op een manier die de journalist als prettig ervaart. Dus geen toeters en bellen, maar gewoon een keurig nieuwswaardig persbericht waar niets op aan te merken valt. I-Press Nederland zorgt daarvoor.

 

Plaatsen van persbericht door journalist

We kunnen een journalist niet dwingen om een persbericht te plaatsen. Een journalist krijgt dagelijks tientallen persberichten binnen en dient simpelweg een keuze te maken. Dus laten we eerlijk zijn: het kan gebeuren dat een journalist uw persbericht niet interessant vindt. Het kan ook zo zijn dat uw persbericht wegens plaatsgebrek niet wordt geplaatst. Kortom: het zijn allemaal aspecten waar we nauwelijks invloed op hebben. Na verspreiding van het persbericht vervalt grotendeels onze invloed. Wordt uw persbericht niet geplaatst, dan vindt de journalist uw persbericht simpelweg niet interessant genoeg. Dat doet niets af aan uw persbericht, maar zo werkt het nu eenmaal.

Uw persbericht komt terecht bij elke journalist waarvan u zegt: “Die persoon moet zeker mijn persbericht krijgen.” Dat is geen enkel probleem voor ons. Maar als dat is gebeurd, houdt onze invloed op. Wél is het mogelijk om bepaalde journalisten en media na te bellen. Op die wijze kun je nogmaals extra aandacht geven aan je persbericht. Maar dan nog is het aan de journalist of redactiemedewerker of het persbericht daadwerkelijk wordt geplaatst.