LOADING CLOSE

Wat is mijn doelgroep?

Wat is mijn doelgroep?

Dat lijkt vaak een heel gemakkelijke vraag. Toch is dat in de praktijk niet altijd het geval. En hoe komt mijn persbericht daar terecht? Er zijn eigenlijk twee manieren om hiervoor te zorgen.

wat is mijn doelgroepZorg ervoor dat het persbericht vindbaar is. Dat klinkt zo gemakkelijk, maar dat is het niet. Op de juiste zoekwoorden kan je persbericht door een geïnteresseerd bedrijf worden gevonden. Wat zijn dan die zoekwoorden? Welk stappenplan heb ik nodig om dit te bereiken?

  • Zorg voor een kwalitatief goed persbericht.
  • Gun uzelf de tijd om de juiste zoekwoorden te bedenken? Waar zoeken mensen op?
  • Plaats de zoekwoorden – voor zo ver mogelijk- op de juiste plaats in de tekst.
  • Plaats de zoekwoorden in de juiste hoeveelheden in de tekst. Dus ook niet te vaak!

 

Gebruik de juiste zoekwoorden

Een gerenommeerde tekstschrijver die met zijn tijd meegaat weet hoe hij moet voldoen aan bovenstaand stappenplan. Het is meer dan logisch dat u deze werkzaamheden aan een professional over laat. Ik heb het regelmatig meegemaakt dat mensen het eerst zelf gaan uitproberen, om er vervolgens achter te komen dat het toch niet goed is. Dat is zonde van uw tijd.

Stel u eens voor: u bent ondernemer en hebt het eigenlijk altijd druk. U besluit vanwege de kostenoverweging zelf een persbericht te schrijven. U besteedt er vervolgens een hele ochtend aan en leest de tekst nog eens na: “Tja, is dit het nou? Ik weet het eigenlijk niet.” De kans is groot dat het persbericht niet voldoet aan de huidige geldende normen en waarden. Vaak lijkt een persbericht zomaar een stuk tekst. Maar er zit doorgaans een paar uur werk in. Zelfs een goede tekstschrijver doet er soms twee uur over om een persbericht in een definitieve vorm op papier te krijgen.

Als u dus zelf een hele ochtend hebt geprobeerd het persbericht op papier te krijgen, bent u dus vier maal uw uurtarief kwijt. En dan weet u nog niet eens of de zoekwoorden wel op de juiste plaats staan. Dus verlos u zelf van alle sores. Huur een professional in van I-Press Nederland. Al jaren lang schrijven wij wekelijks de meest uiteenlopende persberichten.

 

Juiste verspreiding van je persbericht

Naast het plaatsen van de juiste zoekwoorden op de goede plaats, is ook een gerichte verspreiding van het persbericht noodzakelijk. Voor het verspreiden van persberichten bestaan er diverse doelgroep persberichtopties, namelijk:

We richten ons even op de branchegerichte verspreiding. Want op deze wijze kunnen we er tenminste voor zorgen dat mijn doelgroep het persbericht ook daadwerkelijk krijgt. I-Press Nederland beschikt over de mailadressen van alle journalisten in Nederland. Heel eenvoudig kunnen wij een selectie maken – u geeft uw wensen door – van de journalisten die voor u interessant zijn.

 

Wat is mijn doelgroep nou eigenlijk?

U bent boer en u wilt iedereen in uw branche laten weten dat u de nieuwste melksystemen hebt uitgevonden. Hoe kunnen we dit realiseren? We benaderen onder meer de journalisten in Nederland die stukken schrijven in de agrarische bladen of andere bladen die betrekking hebben op uw branche. Zij worden benaderd en krijgen uw persbericht letterlijk in de mailbox.

U kunt uw persbericht ook laten plaatsen op een bekende nieuwssite, bijvoorbeeld ANP of Nieuwsbank. Op die site kunnen journalisten in alle rust zoeken naar persberichten die betrekking hebben op hun branche of vakgebied. Dus ook op die manier bent u vindbaar.