LOADING CLOSE

Timing verspreiden persbericht belangrijk

Timing verspreiden persbericht belangrijk

Timing verspreiden persbericht belangrijk

timing van verspreiden

Trap even op de rem. Is dit het juiste moment? Is dit het goede moment om mijn persbericht te verspreiden? Maandenlang heb je gewerkt aan een nieuw product of nieuwe dienst. Je bent er meer dan tevreden over en je wilt je nieuws zo snel mogelijk wereldkundig maken. Maar het kiezen van een goed moment is zeer belangrijk.

Een goed persbureau bespreekt met u de mogelijkheden, voordat er daadwerkelijk iets wordt verspreid. Een goed persbureau laat tevens weten dat het juiste moment van verspreiden bepalend kan zijn voor het uiteindelijke succes van uw persbericht. We geven u enkele voorbeelden.

Verspreiden persbericht – zondagmiddag

Het kan zomaar een heel goed idee zijn uw persbericht op bijvoorbeeld zondagmiddag te verspreiden. Alleen dient u van tevoren wel goed na te denken wat u hiermee bereikt. Verspreid u op zondag, dan zou u uw persbericht bijvoorbeeld moeten kunnen inpassen in het programma Hart van Nederland. Ook voor de zondagavond dienen zij tenslotte hun programma te vullen en zijn die dag naarstig op zoek naar geschikt nieuws.

Verspreiden persbericht – ‘s morgens heel vroeg

Het ‘s morgens vroeg verspreiden van een persbericht heeft zijn voordelen en zijn nadelen. Het is maar net waar u voor kiest. Het nadeel van doordeweeks ‘s morgens vroeg verspreiden is dat uw persbericht op de grote hoop kan belanden. Met de grote hoop bedoelen we de grote hoeveelheid persberichten die ‘s morgens aan de persbureaus worden aangeboden.

Het heeft echter ook een enorm voordeel. Vaak zien we het gebeuren dat een redactievergadering ‘s morgens om een uur of negen plaatsvindt. Dat is wel het moment waarop wordt besloten aan welke nieuwsberichten aandacht wordt besteed. Het is voor u en uw onderneming dan zeer van belang dat ook uw persbericht wordt besproken. Verspreid u bijvoorbeeld ‘s morgens om 11.00 uur, dan loopt u de kans dat uw persbericht bij de redactievergadering op de volgende dag reeds aan nieuwswaarde heeft ingeboet.

 

Dit zijn in het kort twee voorbeelden van hoe je kunt spelen met de timing. En natuurlijk zijn er uitzonderingen. Het zou kunnen gebeuren dat bepaald nieuws dusdanig nieuwswaardig is, dat wachten met verspreiden geen enkele zin heeft. Als een ebola-uitbraak in Nederland plaatsvindt, moet je inderdaad niet wachten met verspreiden tot de volgende dag.

Timing verspreiden persbericht belangrijk – neem eens contact op met I-Press Nederland. Wellicht hebben wij een passend advies voor u en uw persbericht.

Geef een reactie